Ooo goodie it’s a toetie

10428673_768611899869304_7079547971353052650_n 10487439_768611869869307_5972829612210466184_n

Is het tijd voor een toetje?
Maar het liefst zonder suiker, lactose of gluten? Ok komt ie…

Chiapudding

Ingrediënten:

  • 1 deel chiazaad
  • 2 à 3 delen kokosmelk (je kunt ook een andere plantaardige melk gebruiken)
  • een topping of toppings naar keuze

Bereiding:
Mix de melk en de chiazaad door elkaar en laat het een kwartiertje staan. Kijk dan of je de pudding qua dikte goed vindt. Vind je hem te dik? Voeg dan extra melk toe. Vind je hem te dun? Extra chiazaad…

Heb je de perfecte dikte? Doe de pudding in een mooi glas (bijvoorbeeld in een wijnglas of een weckpot) en voeg een topping naar keuze toe, denk aan fruit, kokosrasp of raw cacao nibs. Natuurlijk kan je ook kiezen voor verschillende lagen. Kijk uit, want dit toetje werkt verslavend!

Chiazaad is overigens een echte superfood! De zaden bestaan voor 34% uit gezonde olie, voor 20% uit proteïne en 25% uit vezels. Chiazaad kan 9 keer zijn gewicht in vocht opnemen.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

w

Verbinden met %s